top of page

5 טיפים שיעזרו לכם להתכונן לצילומי משפחה ולקבל תמונות מהממות

עודכן: 7 בדצמ׳ 2023

בעיני צילומי משפחה וילדים הם חוויה מהנה ומיוחדת לכל המשפחה. חשוב מאוד להתכונן ולהגיע לצילומים כשאתם במיטבכם ובמצב רוח טוב 😀

בין אם בחרתם להצטלם בסטודיו או בטבע, חשוב מאוד לתאם ציפיות עם הצלם, לבחור סגנון צילום, להתאים בגדים ואביזרים ולעדכן את הצלם מה אתם אוהבים ואיזה תמונות תרצו לקבל. יחד עם זאת חשוב לזכור שילדים לא תמיד יתנהגו כמו שאנחנו מצפים מהם להתנהג ולא תמיד ישתפו פעולה ואנחנו צריכים לנסות לזרום איתם ולגרום להם להרגיש בנוח.

אז בואו נתחיל:


1. תיאום בגדים ואביזרים - אם הצילומים מתקיימים בסטודיו, חשוב לבדוק עם הצלם על איזה רקעים אתם הולכים להצטלם ובהתאם לזה לבחור צבעים של הבגדים. למשל אם הרקע לבן ותגיעו לצילומים בבגדים לבנים חגיגיים, הרקע והבגדים יבלעו אחד בשני. לילדים כדאי להביא כמה סטים של בגדים, גם כי זה כיף להצטלם בכמה תלבושות וגם למקרה שהבגד מתלכלך (רוק או מים שנשפכים).

אם מצטלמים בטבע אני ממליצה למשפחה להגיע בצבעים תואמים וללא כתוביות על הבגדים. צבעי פסטל למשל נראים מאוד יפה בצילומי חוץ.


2. חשוב מאוד לתאם את הצילומים לשעות שמתאימות לילדים מבחינת שגרת היומיום. ילדים (וגם המבוגרים 😜) צריכים להגיע לצילומים כשהם רעננים, אחרי שינה טובה וארוחה. ילד עייף או רעב לא ישתף פעולה בצילומים. הזמן הכי טוב לצילומי ילדים הם שעות הבוקר המוקדמות או שעות אחרי הצהריים.


3. לתכנן את הזמן ולהגיע למקום כ15 דקות לפני תחילת הצילומים. זה מאוד חשוב גם לילדים וגם למבוגרים. כאשר אנחנו מאחרים, אנחנו מתחילים להיות עצבניים ולכעוס וכמו שאמרתי כבר, הצילומים הם חוויה מהנה וכדאי להגיע במצב רוח טוב 😀. הגעה לפני הזמן מאפשרת לכם למצוא חנייה, להתארגן עם הילדים בנחת ולהתחיל הכל בחיוך. הזמן הזה גם מאפשר לכם ולצלם להכיר אחד את השני, לנהל שיחת הכרות, להתרשם מהמקום ומאפשר לילדים זמן הסתגלות לפני שאנשים לא מוכרים מתחילים לצלם אותם.


4. מומלץ להביא מהבית כמה צעצועים של הילדים. הילדים ירגישו יותר בטוחים עם צעצוע אהוב וגם תמיד יותר כיף להצטלם עם חבר. תעדכנו את הצלם לפני הצילומים מה הילד אוהב, איזה שירים או משחקים, כדי שגם הצלם יגיע מוכן.


5. הטיפ האחרון הוא מה לא לעשות ומה לא להביא לצילומים, דברים שאולי נראים לנו קטנים וזניחים יכולים לקלקל כל תמונה מעולה.

אחד הדברים החשובים הוא לא להביא אוכל וחטיפים לצילומים, הילד מתלכלך בפירורים ולא מוכן להצטלם כי יש לו דברים יותר חשובים לעשות 😂.

לא להבטיח לילד שמיד אחרי הצילומים הוא יקבל משהו בתמורה ,למשל גלידה, במבה או צעצוע. זה כל מה שיעסיק אותו במהלך הצילומים ויהיה מאוד קשה להגיע לשיתוף פעולה.

שמיכי ומוצץ... בגדול עדיף לא להוציא אותם במהלך הצילומים, אם אפשר כדאי להפרד מהם כבר בבית, אבל ילדים הם ילדים, ואי אפשר לדעת מה ירגישו בצילומים, אז כדאי שיהיו מוחבאים בתיק למקרה חירום. אבל חשוב לזכור שאם הילד מצטלם עם מוצץ אז הוא כנראה גם לא יחייך ולא יצחק באותו הרגע.


לסיכום, כדאי וצריך להתכונן ולהכין את הילדים, אבל גם לא לשכוח שילדים לפעמים לא צפוים ואפשר וצריך להתאים את עצמנו ואת הצילומים לילדים.


תבואו עם חיוך ומצב רוח טוב, תהנו ותקבלו תמונות מההממות!


מוזמנים להתרשם מהעבודות שלי

*הסטודיו שלי נמצא בפתח תקווה. פחות מעשר דקות מקריית אונו, גבעת שמואל וגני תקווה.




bottom of page