top of page

10 דברים חשובים שצריך לדעת על צילומי ניובורן

עודכן: 7 בדצמ׳ 2023

לידה של תינוק היא האירוע המשמח ביותר בחיים והנצחת הרגעים הראשונים שחולפים כל כך מהר, באמצעות צילום, היא חוויה מדהימה ומרגשת מאין כמוה.


צילומי ניובורן מצריכים המון סבלנות, מגע עדין, תשומת לב רבה לפרטים הקטנים, מיומנות וידע בתחום.


אלה עשרה דגשים שמלווים אותי בצילומי ניובורן בסטודיו שלי.


יצירת סביבה נוחה

כדי ללכוד רגעים אמיתיים, אני תמיד דואגת לכך שהתינוק וההורים ירגישו בנוח.

מוזיקה נעימה ומרגיעה, טמפרטורת החדר שמתאימה לתינוק הקטנטן, בדים ואביזרים מיועדים לתינוקת, כל אלה תורמים ליצירת אווירה נינוחה.


תזמון

מומלץ לעשות צילומי ניובורן במהלך השבועיים הראשונים מהלידה

(עד 14 יום מהלידה, אבל אפשר גם קצת אחרי). בתקופה הזאת התינוקות ישנים הרבה ואוהבים עיטופים ותנוחות עובריות. רוב הצילומים נעשים כשהתינוק מנומנם או ישן.


בטיחות מעל הכל

אצלי בטיחות התינוק היא בראש סדר העדיפויות. אני נמנעת מתנוחות לא נוחות לתינוק ואני תמיד מבקשת מאחד ההורים או מלווה שישגיח מקרוב, בזמן שאני מצלמת.

ואני בוחרת ומשתמשת רק באביזרים בטיחותיים, בדים רכים, ובגדים שמיועדים לצילום תינוקות. כל הציוד בסטודיו עובר ניקוי לאחר כל צילום.


תאורה

אור רך וטבעי הוא האור הטוב ביותר בצילומים בכלל ובייחוד בצילומי ניובורן.

אני מנצלת כמה שניתן, את האור הטבעי של השמש שמגיע מהחלונות.

אני משתמשת באביזרים נוספים כדי לרכך את האור וכמובן נמנעת משימוש בפלאש ישיר כדי לוודא שהתינוק רגוע ולא מבוהל.


הפרטים הקטנים

כדי "לתפוס" את הפרטים הזעירים שהופכים את צילומי הניובורן לכל כך מיוחדים ומרגשים, אני מצלמת מזוויות שונות וגם מצלמת מקרוב (CLOSE UP) את האצבעות הקטנות של התינוק, את בהונות הרגליים ואפילו ריסים עדינים מצטלמים באופן מדהים.

צילומי התקריב האלה מוסיפים לתוצאה הסופית מגע אישי שאין לו מחיר.


קשר אישי עם המשפחה

אני תמיד מעודדת את בני המשפחה להשתתף בצילומים. צילומי אחים, אינטראקציות בין הורים לתינוק ותמונות קבוצתיות משפחתיות, מוסיפים מימד מיוחד לתהליך הצילומים ועוזרים לספר את הסיפור המלא של הגעתו של התינוק החדש וכמובן גם לתמונות הבלתי נשכחות.


סבלנות וגמישות

תינוקות ניובורן בלתי צפויים ומצבי הרוח שלהם יכולים להשתנות ברגע. סבלנות היא המפתח לצילומי ניובורן מוצלחים ונעימים (יעידו על כך, כל הלקוחות שצילמתי). התהליך עלול לקחת הרבה זמן מכיוון שלעיתים קרובות צריך לחכות עד שהתינוק נרגע, אכל, הפסיק לבכות ונרדם. ולא בכל תנוחה ואביזר התינוק ירגיש בנוח וכמובן אני זורמת לגמרי עם התינוק. אבל הגישה הזאת משתלמת - התמונות יוצאות טבעיות, אמיתיות ומרגשות.


לתפוס את הרגע

כמה מהרגעים היקרים ביותר הם הרגעים הבלתי צפויים. אני מוכנה עם המצלמה מוכנה כדי ללכוד חיוכים ספונטניים, פיהוקים ושאר הבעות מחממות לב של התינוק.


אביזרים

אביזרים יכולים לתרום לתמונה, אבל אסור שהם יאפילו על התינוק ולכן אני בוחרת אביזרים וצבעים עדינים שמוסיפים צבע לתמונה ומשלימים את היופי הטבעי של התינוק.

אני משלבת פריטים אישיים כמו שמיכות או צעצועים כדי להוסיף ערך סנטימנטלי וקסם לתמונות.


עריכה ברמה גבוהה

לאחר סשן הצילומים אני משתמשת בטכניקות מתקדמות של עיבוד תמונה כדי לשפר את התמונות בעדינות, אבל אני נמנעת מסינונים מיותרים ועריכות מוגזמות שעלולות לפגום בתמונות.


סיכום:

לכידת המהות של תינוק ניובורן באמצעות צילום היא אומנות שדורשת שילוב של ידע, מיומנות טכנית, יצירתיות ואהבה אמיתית לנושא ואני לא רק מתעדת את הימים הראשונים לחייו של תינוק, אלא גם מעירה לחיים את הרגשות והיופי של התקופה המיוחדת הזו.

כל תינוק הוא ייחודי ולכן אני ניגשת לכל סשן צילומים בהתלהבות, במקצועיות ובהקפדה על כל הפרטים הקטנים.


מוזמנים להתרשם מהעבודות שלי


*הסטודיו שלי נמצא בפתח תקווה. פחות מעשר דקות מקריית אונו, גבעת שמואל וגני תקווה.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page