top of page

צילומי תינוקות בבית (במיוחד ב"חופשת הקורונה")

עודכן: 7 בדצמ׳ 2023

בשבועות האחרונים יצא לי לדבר עם כמה אמהות שתכננו לעשות צילומי ניובורן אחרי הלידה אבל בגלל התפרצות הקורונה נאלצו לוותר. ולמרות שכבר כתבתי פוסט על צילומי ילדים בבית, החלטתי לכתוב ולתת עוד כמה דגשים לצילומי תינוקות, במיוחד הקטנים.

אז קודם כל בטיחות היא הדבר הכי חשוב שיש - לעולם אל תצלמו תינוק על שידת ההחתלה או על הספה, גם אם התינוק עדיין לא מתהפך ולא זוחל. שנייה אחת של חוסר תשומת לב (וזה מה שקורה כשאתם מרוכזים בטלפון ובמצלמה) עלולה לגרום לאסון. הכי בטוח פשוט לרדת למטה לרצפה ולהניח את התינוק על מזרן פעילות או על שמיכה (עדיף שמיכה חלקה בגוון בהיר). אל תנסו לצלם צילומים בסגנון ניובורן לבד! הפוזה המפורסמת של תינוק קטנטן שוכב על הבטן ומחזיק את הראש שלו עם הידיים - מעובדת המון בעזרת פוטושופ! זה לא נראה ככה בצילומים עצמם (וגם לא התמונות בהם התינוק תלוי על קולבים וכאלה 😜)

יש חשיבות רבה לזמן שבו תצלמו את התינוק. כדאי לצלם תינוק אחרי שינה טובה וכשהוא לא רעב. תוודאו שהטמפרטורה בחדר נעימה, תחליפו חיתול, בגדול תעשו הכל כדי שהתינוק ירגיש בנוח.

חשוב לצלם כאשר יש אור יום בחוץ וכדאי לבחור חלל מואר עם חלון. ככל שהחדר יותר חשוך התמונות יצאו פחות טובות.

תחשבו מראש על הבגדים איתם תרצו לצלם את התינוק ותכינו גם סט בגדים נוסף למקרה הצורך.

אני אוהבת לצלם תינוקות כשהם שוכבים על הבטן (גם כאלה שעדיין לא מחזיקים את הראש). אחרת תאלצו לצלם את התינוק מלמעלה ותנוחה כזאת פחות מחמיאה.

ממש לפני הצילום תוודאו שהתינוק נקי (פירורים, פליטות, רוק) ושהבגדים גם נקיים (תינוקות נוטים לכלכך אותם מהר מאוד 😂).

זהו, עכשיו אתם מוכנים. תרדו למטה לרצפה, אפילו תשכבו על הרצפה אם צריך ותצלמו מגובה העיניים של התינוק. אם יש לכם עזרה ויש מי שיבדר את התינוק תוך כדי הצילומים - נהדר. תצחיקו אותו, תשירו לו, תראו לו צעצועים וחפצים שימשכו את תשומת ליבו. תהיו יצירתיים ותצלמו מזויות שונות, ככה הסיכוי לתפוס מבט מיוחד או חיוך כובש גדול יותר.

אפשר להלביש כובע חמוד או סרט לבנות וגם להוסיף לתמונה קצת צעצועים שיכולים להוסיף צבע לתמונה.

והכי חושב תהנו!


מוזמנים להתרשם מהעבודות שלי

*הסטודיו שלי נמצא בפתח תקווה. פחות מעשר דקות מקריית אונו, גבעת שמואל וגני תקווה.



bottom of page